Relatiegeschenken ?




Waarom zou je relatiegeschenken geven ?

Hoe leuk is het niet om een cadeau te krijgen, want meestal heeft de gever er tijd ingestoken en erover nagedacht waar hij u mee zou kunnen plezieren. Eigenlijk is dat met een relatiegeschenk net zo, klanten waarderen een relatiegeschenk aangezien het de relatie tussen de bedrijven onderstreept.

Relatiegeschenken nog steeds doeltreffend ?

Een relatiegeschenk zorgt ervoor dat u onder de aandacht blijft van uw bestaande klanten of dat u onder de aandacht komt van potentiële klanten. Een goed gekozen relatiegeschenk kan juist uw relatie met uw klant versterken.

Een relatiegeschenk is namelijk veel doeltreffender dan bijvoorbeeld een nieuwsbrief, want uw product komt op de juiste plek terecht en wordt gebruikt. Neem bijvoorbeeld een kalender/agenda, uw relatiegeschenk wordt het hele jaar door gebruikt en uw naam wordt het hele jaar door gezien.

Waar kan je een relatiegeschenk nog meer voor inzetten ?

Bijvoorbeeld bij een mailing per post. Indien je daarin een relatiegeschenk / give away doet valt het al op tussen de andere post. Het is dikker of heeft een afwijkende vorm. Als het artikel wat in de mailing zit goed gekozen is, zal dit ook zeker gebruikt gaan worden. Denk bijvoorbeeld aan een balpen bedrukt met logo of webadres of een muismat met eigen ontwerp/logo.

Bedrijfskleding is, bedrukt met het logo op de rug, zeker in de bouw ook heel effectief. Maar bijvoorbeeld een bedrukt overhemd kan ook heel goed gebruikt worden op een open dag bij een school of ziekenhuis, dat als er vragen zijn, men weet welke personen aangesproken kunnen worden.

Meer mogelijkheden qua bedrukking dan een paar jaar geleden

In de wereld van de bedrukking zijn de laatste paar jaren ook grote sprongen gemaakt dus de meeste relatiegeschenken kunnen op meerdere manieren of met nieuwe technieken voorzien worden van een logo c.q. eigen ontwerp.

Kijk maar eens hoe u tegenwoordig een digitale proef krijgt. U weet meteen hoe het eruit komt te zien op de afbeelding van het artikel. Dat was een aantal jaren wel anders, dan was het een lijntekening met het logo, meestal nog per fax, waardoor geen goede indruk kreeg.

Kortom een relatiegeschenk is een goed marketing / PR middel

Een relatiegeschenk is dus een effectieve manier om rechtstreeks met (mogelijke) relaties in contact te komen of het contact te versterken. Kortom nog steeds een goed middel voor relationschip management.